Ikea lockar med motorvägsutsikt

Det händer inte ofta men var på Ikea Kungens kurva igår. De har en (ny tror jag?) veranda i anslutning till deras restaurang. Men det är inte vilken veranda som helst, utan nämligen en med utsikt över E4an.

Jag har gått runt och, tydligen naivt, varit övertygad om att motorvägsutsikt uteslutande anses vara ett minus. Ett riktigt stort minus. Något man vanligtvis väljer att tona ner för att istället lyfta fram andra styrkor som…ja…möblemang till exempel.

Men precis det här, kommunicerar Ikea stolt, kan man få njuta av samtidigt som man plockar i sig sina köttbullar. 135 pers samtidigt.

Vill folk det nuförtiden? Har jag missat nåt? Ikea brukar ju vara trendsättare.

Hade inte nåt i den här stilen varit mer rimligt: ”vi beklagar utsikten men här har du några extra köttbullar och en cheesecake som kompensation”

/DS

 

2 svar på ”Ikea lockar med motorvägsutsikt”

  1. Det här är skön reklamhumor på högsta nivå. Att de kallar det för ”Verandan” gör det bara ännu bättre.

    PS Ikea sätter inga trender. Ikea kopierar trender, precis som HM. Och ingen sätter sig där för utsikten så klart. Man gör det för att man tar bättre beslut när man är mätt. Samtidigt får man sig ett skratt eftersom utsikten mot E4:an är allt annat än hänförande. Ikea har alltid gjort bra reklam. I mina ögon är reklamen bättre än möblerna.

  2. Är det ett skämt är det riktigt smakfullt – har svårt att tro att ikea skulle ha en sån härlig distans bara.

Lämna ett svar till David Sennerstrand Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *